Tabata træning

Få gang i din træning med Tabata træning

Mange træningsformer har deres fordele og ulemper. Med Tabata træning kræver det kun 4 minutter til at komme i god form. Hvis du for eksempel ikke har så meget tid, men gerne vil komme få trænet alligevel, så kan det være en mulighed for dig.

Fordelen ved at bruge træningsformen er nemlig også, at når du kun træner 4 minutter, så overanstrenger du ikke musklerne, som du ellers kan komme til, når du for eksempel løber lange distancer eller træner mange timer ad gangen.

Læs mere på https://www.fitnesspro.nu/tabata/

Sådan kommer du bedst i gang

Når du starter en ny træningsform, uanset hvilken det måtte dreje sig om, så er det vigtigt, at du er opmærksom på din krop. Den kan bedst af alle fortælle dig, hvornår den har fået nok, eller hvornår den kan klare mere. Og med en træningsform som denne, som er så udfordrerende, så er det ekstra vigtigt.

Derfor handler det også om at starte med de øvelser, både du og din krop kender i forvejen. Det kan være en tur på løbebåndet eller i romaskinen, som selvfølgelig er hårde, men du kender dem alligevel.

Husk også i den forbindelse at få varmet godt op og strækket din krop ud efterfølgende. Det er en intens træningsform, så for at du ikke skal smadre din krop fuldstændig den allerførste gang, så sørg for, at din krop kan følge med og få varmet godt op.

Derudover kan det også være en god idé at finde en træner eller træningsmakker, som tidligere har arbejdet med Tabata træningen, eller måske selv er i gang med den. På den måde er du ikke helt alene fra start og har en person ved din side, som du kan stille spørgsmål, når de måtte komme. En træner kan også fortælle dig, hvis du gør noget forkert eller skal ændre noget i forhold til din kropstype.

Find en træning, der passer til din krop

Det er ikke sikkert, at det lige er Tabata træningen, der passer til dig. Har du forsøgt nogle gange med træningsformen, og det bare ikke fungerer, så er det måske på tide at finde en anden form form træning, som er mere dig.

Der findes mange forskellige typer og former for træning i dag, der lige som Tabata har forskellige fordele. For eksempel er denne træningsform god, hvis du ikke har så meget tid i dagligdagen, men vil gerne nå at få trænet.

Men det kan også være, det er en helt anden vej, du skal gå, for eksempel med en masse cardiotræning. Det kommer også meget an på, hvad dit mål med træningen er, og hvordan din krop er. For ligesom med så mange andre ting så kan træning ikke være ens for alle mennesker, fordi vores kroppe er så forskellige. De samme øvelser virker ikke nødvendigvis ens på to forskellige mennesker.

Så søg råd hos en træner eller måske en kostvejleder først og forsøg dig frem, når du skal finde den bedste træningsform til dig.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *