Dagtilbud

Det som man i et dagtilbud tilbyder kan ikke blot opsummeres på et par linjer da det er et meget omfattende arbejde.

Et dagtilbud skræddersyes altid den individuelle borger

Når en person skal på et dagtilbud så vil det altid være sådan, at det forløb, som personen skal igennem det bliver skræddersyet den enkelte borger. Dem som kan komme på et dagtilbud i for eksempel Holbæk det er borgere, som på den ene eller anden måde skal udvikle deres kompetencer. Nogle som man ser mange af det er borgere, som har autisme og som derfor har svært ved at indgå i det normale liv med andre personer rundt omkring i landet. Og her er det, at et dagtilbud i Holbæk kan være rigtig gavnligt. Det vil altid være sådan, at det pågældende ophold vil blive skræddersyet den person som kommer og skal tage imod dette. Det kan være, at det er en person, som har en form for mild autisme og aldrig rigtigt fik lært at regne og skrive ordentligt fordi, at vedkommende grundet sin psykiske sygdom simpelthen ikke kunne sidde ned på stolen i længere tid af gangen og det var så meget en hæmsko for vedkommende, at han aldrig rigtigt kom videre og aldrig helt fik lært det der med de basale ting, som for andre i folkeskolen ellers kommer ret nemt.

skolebørn

Med et dagtilbud udvikler du dig fagligt

Når man ankommer til Odsherred og har haft en eller flere samtaler med pædagoger og medhjælpere fra stedet så vil det være sådan, at de giver en slags forløb, eller i hvert fald et tilbud til et forløb, som så skal bekræftes af den pågældende person. Hvis det er sådan, at personen som skal på dette dagtilbud vælger at sige, at det lyder rigtig fint så går de snart i gang med at se på sagerne. Det vil være sådan, at umiddelbart efter de er blevet enige om, at vedkommende skal have en bestemt form for hjælp som skal vare et bestemt tidsrum og som skal igennem dette og hint så er det bare med at komme i gang. Hurtigt vil personen, som tager imod dette dagtilbud få blod på tanden for at lære mere og der vil ikke gå lang tid før man kan se en klar faglig udvikling, som i netop dette tilfælde er det vigtigste at se fordi, at det er det faglige som man har valgt at fokusere på især. For når så man har lært denne person at kende så vil man finde ud af hvordan man kan lære denne autistiske person først at regne og det kan der så gå nogle måneder med. Og her behøver det pågældende dagtilbud selvfølgeligt ikke at kunne garantere, at personen på kort tid kan regne i andengradsligninger og parabler, men trods alt skal man på et dagtilbud i både Holbæk og Odsherred kunne garantere at vedkommende trods alt kan lægge tal samme, trække dem fra hinanden, gange dem og selvfølgeligt at dividere dem.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *